Sdr. Nærå Jagtforening.

Fotoalbum

Indvielse af skydebanen på Ibjerget.

Med opstart d. 4.12.2008. kom dagen vi alle havde ventet på, nemlig fredag d. 1.4.2011. da stod skydehuse- og bane på Ibjerget færdig efter en stor ombygning. Der skal derfor lyde en meget stor tak til de frivillige som har lagt rigtig mange timer i dette projekt, foruden jeres hjælp havde vi ikke stået med det resultat som vi gør i dag, og som vi alle kan være stolte af. Vi havde i projektgruppen aftalt, at når vi var færdige skulle der holdes en indvielse, denne fandt så sted i dag fredag d. 1.4.2001.  kl .16.00.
Årslev/Sdr. Nærå Skytteforenings fane blev båret ind af tidligere skytteforeningsfmd. Kjeld Hansen. Det kan oplyses at Kjeld Hansen har deltaget i flere store Internationale skydekonkurrencer, Kjeld har bl.a. vundet det Nordiske Mesterskab, deltaget ved både WM og OL i Tokyo i 1964.
Efter at der var blevet blæst på Jagthorn for fanen og  de tilstedeværende havde sunget "Der er et yndigt land", holdt John Juul Henriksen Sekretariatsleder Tarup-Davinde I/S og Ole Roed Jacobsen Fmd. Danmarks Jægerforbund tale, Ole Roed Jacobsen havde en vandrepokal med til Sdr. Nærå Jagtforening, den officille del blev afsluttet ved at skyde et skud med et gammel sortkrudtsgevær af.
Sdr. Nærå Jagtforening var vært ved grillpølser og lidt vådt til ganen.

Hej Finn. Skydebanen er godkendt til kaliber 30. (7,62). M.v.h. Jens Thomsen.

Hvad kaliber er banen godkendt til?

Til Tarup/Davinde Sporlaug. Att.: Thor Mårtenson. Du kan enten kontak...

Med venlig hilsen Thor Mårtensson, Tarup Davinde Sporlaug