Sdr. Nærå Jagtforening.

Formanden har ordet.

I året der er gået, har vi mistet jagtkammerater.

ÆRET VÆRE DERES MINDE!

Jeg vil som det første byde de nye medlemmer af vores lille jagtforening velkommen.

Jeg vil kort nævne året som det så ud i overskrifter:

Generalforsamlingen, indskydning af jagtrifler, pokalskydning, sommerfest i Hestehaveskoven, flugtskydning, og fællesjagter i Hestehaveskoven. Ved indskydningen var der 14 medl. som fik skudt deres riffel ind. Helmuth Lange og Jens Thomsen vandt bukkejagten, Tom Kølerfeldt vandt dåvildtjagten. Helmut fik en buk den første morgen, Jens havde ikke held i sprøjten. Tom fik en pæn Dåhjort. Peter Madsen vandt pokalskydningen. I stedet for en sommerfest, havde best. besluttet at invitere lodsejerne til gule ærter ved den sidste fællesjagt.

Vores flugtskydning blev afviklet med 10 skytter over hele dagen. Hovedskydningen blev vundet af Claus Visti.

Efter ønske havde vi flyttet fællesjagterne til start i nov. vi må sige, at der er blevet leveret en del vildt, Det synes jeg er flot.

Vedr. skydebanen på Ibjerget samt Hestehaveskoven.

Jeg vil takke de medlemmer der møder op, når vi har arbejdsdag på skydebanen eller i Hestehaveskoven, men også de som slår græs på skydebanen og tilser vores fodertønder i Hestehaveskoven, og ikke mindst levere foder. Jeg vil da lige nævne, at torsdag d. 21. dec. 2023 var der miljøtilsyn på skydebanen.

Vi har i løbet af året fået et par sponsorer mere.

Jeg vil til sidst takke bestyrelsen, medlemmer, lodsejere og sponsorer for det år som nu er gået, foruden jer var der ikke noget som hed  Sdr. Nærå Jagtforening.

Hej Finn. Skydebanen er godkendt til kaliber 30. (7,62). M.v.h. Jens Thomsen.

Hvad kaliber er banen godkendt til?

Til Tarup/Davinde Sporlaug. Att.: Thor Mårtenson. Du kan enten kontak...

Med venlig hilsen Thor Mårtensson, Tarup Davinde Sporlaug